ترکیبات بتن و مواد افزودنی بتن روانساز و فوق روان کننده بتن

آشنایی با انواع بتن و مواد افزودنی روان کننده

ترکیبات بتن و مواد افزودنی بتن روانساز و فوق روان کننده بتن

آشنایی با انواع بتن و مواد افزودنی روان کننده

موارد کاربرد گروت اپوکسی

به دلیل مقاومت های مکانیکی بسیار خوب گروت اپوکسی ADMIX GM540 می توان آن را برای نصب ریل ها و کابل های اتصال پل هل، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با نیروهای ثابت و متحرک، چسباندن ضربه گیرها و درزگیر های فلزی و لاستیکی، اندود کردن سطوحی که در معرض ریزش اسید یا محلول های شیمیایی هستند، پر کردن زیر صفحه ستون ها و سوراخ های یتن استفاده کرد.

معرفی نوعی از فوق روان کننده بتن پرکاربرد و تاثیرات آن

فوق روان کننده بتن دارای اثری بسیاری قدرتمندتر از روان کننده بتن هستند. این نوع از روان کننده بتن این قابلیت را دارند که باعث کاهش آب زیاد بتن یا افزایش زیاد روانی بتن یا حتی هر دوی این موارد به طور توام گردند. قدرت کاهندگی این مواد در شرایط ایده آل تقریبا ۲۵٪ و در شرایط معمولی ٪۱۸ تا ۱۲٪ است. قدرت کاهش آب در این فوق روان کننده ها نباید کمتر از میزان ۱۲٪ باشد. ملامین فرمالدئید با غلظت بالا و یا نفتالین فرمالدئید سولفات شده با غلظت بالا از جمله رایج ترین و پر مصرف ترین نوع این فوق روان کننده های بتن هستند. این دسته نسل دوم روان کننده بتن محسوب می شوند و خاصیت عالی پخش کنندگی سیمان توسط فوق روان کننده بتن ADMIX SR340 آن را تبدیل به افزودنی ایده آل برای تولید بتن های توانمند نموده است، به خصوص در طرح هایی که نسبت آب به سیمان خیلی کم باشد می توان به کمک این محصول بتن روانی تولید نمود که به آسانی قالب پذیر است و بدون نیاز به ویبره تمامی نقاط قالب را پر کرده و فاقد حباب های درشت باشد.

طرح اختلاط برای خشکه پاشی بتن ضدسایش

بتن بستر بایستی بر اساس دستور العمل های مناسب و باطرح اختلاط مناسب تولید و اجرا شود. نسبت آب به سیمان، مقدار سیمان و میزان روانی نباید کمتر از حداقل نیازهای استانداردهای باشد. طرح اختلاط بتن مناسب برای خشکه پاشی به شرح زیر است: سیمان: حداقل320 کیلوگرم در متر مکعب نسبت آب به سیمان: بین 40 تا 50 درصد اسلامپ: 75 تا 85 میلی متر مقاومت فشاری: حداقل31 نیتون بر میلی متر مربع بتن نباید جداشدگی داشته باشد و همچنین نباید از 3./. در آن هوا موجود باشد. برای کارایی هر چه بهتر استفاده از افزودنی های کاهنده آب در بتن پیشنهاد شود که درتولید بتن ضد سایش باید به این موارد توجه نمود .

موارد کاربرد ژل میکروسیلیس برای مخزن بتنی

کاربرد ژل میکروسیلیس یا دوغاب آماده مصرف محتوی میکروسیلیس ADMIX MS560 در تولید بتن های توانمند و مقاوم در برابر عوامل مخرب محیطی و مخزن بتنی به کار می رود، زیرا علاوه بر افزایش مقاومت های مکانیکی بتن، نفوذ پذیری بتن در برابر یون های مهاجم را کاهش می دهد. ضمن این که بتن محتوی دوغاب میکروسیلیس پایداری بهتری در برابر فرسایش دارد.

روش اجرای کوتینگ بتن به چه صورت میباشد ؟

روش اجرای کوتینگ بتن بدین صورت میباشد که آماده سازی سطح اهمیت زیادی دارد، تمامی سطح کاربایستی سفت، صاف و عاری از هر گونه آ لودگی، گرد وخاک، تکه های خرد شده و چربی باشد. این محصول را می توان بر روی سطح مرطوب نیز اجرا کرد ولی نباید آب مشهود وجود داشته باشد، سطوح گرم و خیلی خشک و زبر بایستی قبل از اجرا لایه اصلی با پرایمرزنی (برای تولید پرایمر کافی است محصول اصلی را به نسبت مساوی با آب رقیق کنید ) مرطوب و آماده شود. حداقل دو لایه با ضخامت مجموع770 میکرون محصول خشک شده برای حفاظت کامل سطوح لازم است.